Aanmelden Heilig Vormsel

U kunt uw kind aanmelden voor het heilig Vormsel tot eind augustus van het lopend jaar. De voorbereiding hiervoor start meestal aanvang september.

Alle catecheselessen zullen op dinsdagavond (meestal om de week) plaatsvinden van 19:00- 20:30 in het parochiecentrum van Raamsdonksveer en 3 maal een bijeenkomst met ouders en vormelingen op zondagochtend met aansluitend het bijwonen van de heilige Mis (Eucharistieviering). Vormelingen behoren ook minstens een keer per maand de heilige Mis bij te wonen met hun ouders.

Voorafgaande aan de toediening van het heilig Vormsel ontvangen alle vormelingen het sacrament van de biecht (aangepast voor kinderen). Dit gebeurt tegen het midden van het vormselproject en ook in de week vóór de viering op de dag van de algemene repetitie. Ouders zijn welkom om hun kind te begeleiden voor dit sacrament door hun aanwezigheid in de kerk op dat moment. De tweede keer worden zij verwacht ook om meteen erna aan de algemene repetitie met hun kind deel te nemen.

Het heilig Vormsel zal in het volgend schooljaar worden toegediend op zaterdag 18 januari in Hank; Klik hier op voor de data van de vormselvoorbereiding.

Meer informatie; werkgroep.catechese@separochie.nl of bel naar 0162 511 551 (dinsdag t/m vrijdag 10:00- 12:00 uur).

Wat kost het?

Voor de kosten rondom het sacrament van het Heilig Vormsel wordt een bedrag gelijk aan de jaarlijkse parochiebijdrage gevraagd. Dit bedrag is voor het volgend schooljaar door het bisdom Breda vastgesteld op € 160.-