Lourdes bedevaart

Lourdesbedevaart

Waarom naar Lourdes?

Lourdes is één van de plekken geworden, waar ‘de hemel de aarde raakt’. Zowel voor zieken als gezonden is het een oase van gebed en ontmoeting. In Lourdes kunt u niet alleen terecht met uw zorgen en verwachtingen, maar ook met uw dankbaarheid.

De ervaring van een pelgrimsreis naar Lourdes is niet uit te leggen. Je moet het zelf ervaren.

In de afgelopen jaren zijn we een aantal keren met een groep pelgrims uit onze parochie op bedevaart naar Lourdes geweest. We sloten dan aan bij een bedevaart die georganiseerd werd door het Huis voor de Pelgrim.

Dit jaar 2024 gaan we vanuit de Sint Elisabeth Parochie niet naar Lourdes, omdat de voorwaarden voor de aanmelding van een groep pelgrims bij het Huis voor de Pelgrim sterk veranderd zijn.

Als u toch op bedevaart naar Lourdes wilt gaan, kan dat natuurlijk. U kunt zich aanmelden voor een bedevaart  via de website van het Huis voor Pelgrim: https://www.huisvoordepelgrim.nl/

Hier vindt u ook de informatie over de mogelijke bedevaarten naar Lourdes (data, manieren van reizen etc.)