Biechten

Sacrament van vergeving en verzoening

Op de weg van het leven maken wij mensen fouten en is er een tekortschieten naar onze naasten, naar God en naar onszelf. Alles wat ons hart bezwaart mogen wij neerleggen bij God. Hij reikt ons de hand en vergeeft ons onze zonden en tekortkomingen en geeft ons de kracht opnieuw te beginnen.

In het sacrament van vergeving en verzoening mogen wij Gods barmhartigheid en vergeving ontvangen. Het werkt bevrijdend en geeft hoop op een nieuwe toekomst door de persoon weer in Gods genade te zetten; zo kan men waardig de andere sacramenten ontvangen, waaronder bij uitstek de heilige communie.

Als u wilt biechten, kunt u een afspraak maken via de teamassistente onder het nummer: 0162 511551 (dinsdag tot en met vrijdag van 10:00-12:00 uur) of mailen naar teamassistente@separochie.nl

Het is ook mogelijk de priester (pastoor) vóór of na een viering hieromtrent persoonlijk aan te spreken. Enige dagen vóór de grote feesten van Pasen en Kerstmis wordt er ook een spreekuur met biechtgelegenheid in de kerken van Raamsdonksveer en Hank aangeboden.