Heilige Communie thuis ontvangen

Parochianen die zelf niet meer naar de kerk kunnen komen en toch graag bij gelegenheid de Heilige Communie ontvangen, kunnen dit melden bij het de Teamassistente:
telefoon: 0162-511551 (dinsdag tot en met vrijdag van 10:00-12:00 uur) , e-mail: teamassistente@separochie.nl
Een van de leden van het pastoraal team neemt dan met u contact op om af te spreken wanneer hij de Heilige Communie komt brengen. Het is ook goed of de belangstellende persoon bij gelegenheid ook het sacrament van de biecht ontvangt; zo kan men de Heilige Communie zeker in genade ontvangen en met werkelijke vruchten van geloof, hoop en liefde voor de eigen ziel.

Een keer per jaar is ’t ook door de Kerk het sacrament van de biecht geboden, in het bijzonder rondom het hoogfeest van Pasen. De priester zal dit altijd aanbieden door hierover te vragen en zo de kans erop geven; hij kan zonder meer de zieke persoon helpen als men niet zeker is waarover men zou kunnen biechten. Met eenvoudige vragen over de inhoud van Gods geboden wordt men geholpen om een passend gewetensonderzoek te voeren en zo tot verzoening met God te komen door middel van het sacrament.