Aanmelden Eerste H. Communie

De voorbereiding op dit feest vindt plaats in de parochie en is voor de communicanten en de ouders. Want geloven is niet iets van de kerk alleen, maar start thuis in het gezin. Het is daarom belangrijk dat ook ouders meewerken aan de voorbereiding op de Eerste Communie. Samen kunnen we kinderen laten ervaren dat ze door de Communie meer en meer bij de kerk gaan horen en mee mogen doen.

De Eerste Heilige Communie

De datum  voor de Eerste Heilige Communieviering 2023  is 2 juli 2023 in Raamsdonksveer

De catechesebijeenkomsten ter voorbereiding op de EHC starten op in januari in Raamsdonksveer.

Het pastoraal team werkt met een uitgebreid communieproject  ter voorbereiding op de Eerste Heilige Communie. met onder andere catecheselessen voor zowel de ouders als de communicant, met het bijwonen van eucharistievieringen en tweemaal een moment van boete en verzoening.

Klik hier voor de de dat van de communievoorbereiding

Indien uw kind nog niet het Doopsel heeft ontvangen, dan is dit natuurlijk ook nodig en mogelijk. Dit kunt u aangeven bij de aanmelding.

Wat kost het?

Voor de Eerste Heilige Communie wordt de parochiebijdrage gevraagd van minstens één jaar. Dit bedrag is voor het jaar 2023 door het bisdom Breda vastgesteld op € 156,–. Heeft u het volledige bedrag reeds betaald voor het lopend jaar, dan volgt er geen rekening meer. Heeft u niet (of minder) betaald, dan volgt een (aanvullende) rekening.