Aanmelden Eerste H. Communie

De voorbereiding op dit feest vindt plaats in de parochie en is voor de communicanten en de ouders. Want geloven is niet iets van de Kerk alleen, maar start thuis in het gezin. Het is daarom belangrijk dat ook ouders meewerken aan de voorbereiding op de Eerste Heilige Communie. Samen kunnen we kinderen laten ervaren dat ze door de Communie meer en meer bij de Kerk gaan horen en beter de Heer Jezus Christus leren liefhebben.

De Eerste Heilige Communie

De datum  voor de Eerste Heilige Communieviering 2025  is 11 mei 2025 in Raamsdonksveer of eventueel in Raamsdonk (wegens mogelijke hindernissen in Raamsdonksveer; later volgt ’t bericht hierover aan ouders)

De catechesebijeenkomsten ter voorbereiding op de EHC starten op aanvang september 2024 in Raamsdonksveer.

Het pastoraal team werkt met een uitgebreid communieproject  ter voorbereiding op de Eerste Heilige Communie, met onder anderen, catecheselessen voor zowel de ouders als de communicant, met het bijwonen van maandelijkse Eucharistievieringen en tweemaal een moment van boete en verzoening voor de communicanten.

Klik hier op voor de data van de communievoorbereiding

Indien uw kind nog niet het heilig Doopsel heeft ontvangen, dan is dit natuurlijk ook nodig én mogelijk. Dit kunt u aangeven bij de aanmelding.

Klik hier op voor het aanmeldformulier voor de Eerste Heilige Communie

Wat kost het?

Voor de Eerste Heilige Communie wordt de parochiebijdrage gevraagd van minstens één jaar. Dit bedrag is voor het jaar 2024 door het bisdom Breda vastgesteld op € 160,–.