terugkommoment vormelingen

Geplaatst op 14-12-2022 door Cinthia van den Biggelaar

Tijdens de eerste terug kom bijeenkomst van de vormelingen hebben we een speurtocht in een donkere kerk gehouden. De kinderen werden in groepjes verdeeld en kregen lampionnen mee om de liturgische attributen en beelden te vinden. Hiervoor kregen ze een afbeelding mee waarop de voorwerpen te zien waren. Als extra kregen ze een korte vragenlijst mee met vragen als ” hoeveel Maria beelden zijn er te vinden in de kerk” en ” hoeveel Koningen kwamen Jezus bezoeken en wat waren de namen van deze Koningen”  Het was wel een beetje spannend in het donker door de kerk lopen met al die donkere hoekjes en gangen. De tijd vloog om en het eerste deel van de avond zat erop. In het tweede gedeelte werd er een animatiefilm gedraaid over het kerstverhaal. In de film gingen twee kinderen en een robot tijdreizen van het jaar 2022 naar het jaar 0, naar de geboorte van Jezus. Waar Kerstmis in het begin alleen draaide om cadeautjes en een kerstboom, werd op het einde duidelijk dat Kerstmis draait om de geboorte van Jezus, onze redder en verlosser. Een geslaagde eerste  avond. De tweede terug kom bijeenkomst zal in januari zijn. Namens het pastorale team en de vormsel werkgroep alvast een Zalig Kerstfeest toegewenst.