Parochieplan 2020-2025

Geplaatst op 19-05-2022 door Cinthia van den Biggelaar

Vanaf het weekend van 12 en 13 maart ligt er achter in de kerken een samenvartting van het nieuwe parochieplan. Heel graag hadden wij via een gesprek dit plan met u willen delen, maar Corona gooide steeds roet in het eten.
We hebben als bestuur en team besloten het nu op deze wijze te doen, maar dat neemt niet weg dat we graag met u in overleg gaan als u vragen heeft of opmerkingen.
Elke vijf jaar worden parochies door de bisschop van Breda gevraagd om een beleidsplan te maken.
Het bisdom voert een actief beleid dat parochies stimuleert om niet alleen naar binnen, maar ook naar buiten toe gericht het geloof te verkondigen. Centraal staat om mensen leerlingen van Christus te maken.
Met dit gegeven als uitgangspunt is er een nieuw parochie plan gemaakt, waarbij geloofsinhoud als zakelijke kant aan de orde komen.

Achter in de kerk vindt u een samenvatting van het plan in een mooie kleurendruk.

Het gehele plan kunt u hier downloaden.

De samenvatting kunt u hier downloaden