Maria in oktober

Geplaatst op 30-09-2023 door Cinthia van den Biggelaar

Oktober werd uitgeroepen tot Mariamaand met toeleg op het bidden van de rozenkrans. Maria vieren we in mei en in augustus (Maria-oogst), in september (haar geboorte op de 8e dag), nu in deze maand, straks in de Advent en met Kerst. Ook op 1 januari – feest van de Moeder Gods, en op 2 februari, veertig dagen na Kerstmis, bij de Opdracht van het Kind in de tempel wordt Maria gevierd! Wanneer vieren we haar niet? Op de tweede Pinksterdag is het haar feest als Moeder van de Kerk, en op 25 maart is er nog de Aankondiging door de engel Gabriel aan Maria!

In deze maand zijn er in de verschillende parochiekernen gebedsvieringen rondom Maria ( let op dus geen rozenkrans bidden)

Dinsdag 3 oktober 15:30 de Steur Geertruidenberg

Zaterdag 7 oktober 19:00 Hank

Vrijdag 13 & 27 oktober om 18:30 Dussen