Een luisterend oor

Geplaatst op 02-02-2021 door Cinthia van den Biggelaar

Zeker nu in coronatijd is het fijn om eens iemand te spreken. Ieder mens heeft een stukje aanspraak en gezelligheid nodig of wil eens fijn het hart luchten. Juist als Kerk willen we een gemeenschap vormen en onderling contact is daarvoor belangrijk.

Het vormingscentrum van het bisdom Breda, het Sint Franciscuscentrum, heeft een aantal parochianen gevormd om als vrijwilligers medegelovigen te woord te staan met een open hart. Zij zien er naar uit om met u in gesprek te gaan.

Of je nu kleine of grote zorgen hebt, iedereen, gelovig of niet, kan contact opnemen. Het streven is dat een vrijwilliger in een vergelijkbare situatie u te woord staat. Dus een weduwe wordt in contact gebracht met een vrouw die ook haar man heeft verloren en een echtpaar met een echtpaar.

Als u dat fijn vindt, wordt het gesprek afgesloten met een gebed. Het is voor veel mensen een geruststelling om te weten dat hun zorgen en intenties in Gods hand liggen en dat Hij ons niet alleen laat. Jezus heeft beloofd: “Waar twee of meer in mijn naam samenzijn, daar ben ik in hun midden.” (Matteüs 18, 20).

In eerste instantie nemen de vrijwilligers per telefoon of via videobellen contact op. Indien gewenst kan er ook ‘live’ met elkaar worden afgesproken.

Neem contact op door een mailtje te sturen naar: gesprek@sintfranciscuscentrum.nl of door het formulier in te vullen op: www.sintfranciscuscentrum.nl/gesprek