Een doek boven het priesterkoor

Geplaatst op 04-05-2021 door Cinthia van den Biggelaar

Al meer dan een jaar vierde de parochie in de Maria Hemelvaartkerk in Raamsdonksveer onderaan de treden van het priesterkoor. Door lekkage was het niet veilig om het priesterkoor te gebruiken en zodoende kwam het altaar beneden te staan. Het was een bijzondere situatie die vroeg om een oplossing. Nu is er een doek gespannen boven het priesterkoor die de loslatende stucdeeltjes van het plafond opvangt. Hierdoor kan er weer in de absis van de kerk gevierd worden en is er genoeg ruimte aan het altaar en voor lectoren en acolieten en koor. Bijkomend voordeel is dat door het ‘verlaagd plafond’ het priesterkoor kleiner lijkt te zijn.
Het pastorale team is erg ingenomen met deze oplossing. Ze heeft het altaar opnieuw ingericht om de gerichtheid op de Verrezen Heer en Maria als Moeder van de Kerk te vergroten.